Dnes má meniny Gertrúda a zajtra Bernard 🌱

Prečo by ženy mali zaradiť mikrobylinky do svojho jedálnička

Mikrobylinky a zdravie

Vo svete výživy existuje rastúci trend ľudí, ktorí si uvedomujú zdravotné benefity konzumácie mikrobyliniek. Tieto drobné, zelené rastlinky nie sú len ozdobou vášho šalátu ale sú nabité živinami a ponúkajú množstvo zdravotných výhod. V tomto príspevku sa pozrieme na to, prečo by najmä ženy mali zvážiť začlenenie mikrobyliniek do svojho jedálnička.

Obsah živín v mikrobylinkách

Mikrobylinky sú mladé sadenice rôznych druhov zeleniny a bylín, zbierané vo veľmi skorom štádiu rastu, zvyčajne do 7-21 dní. Napriek svojej malej veľkosti sú nabité základnými živinami, ako sú vitamíny, minerály a antioxidanty. Pre ženy môže byť toto spektrum živín obzvlášť výhodné.

 

Ženy majú často jedinečné výživové potreby v dôsledku faktorov, ako je menštruácia, tehotenstvo a menopauza. Mikrobylinky poskytujú pohodlný a účinný spôsob, ako získať širokú škálu živín ktoré sú životne dôležité pre celkové zdravie, vrátane kyseliny listovej, železa, vápnika a vitamínov A, C a K.

Hormonálna rovnováha

Udržiavanie hormonálnej rovnováhy je pre blaho žien kľúčové. Niektoré mikrobylinky, ako napríklad brokolica a kapusta, obsahujú zlúčeniny nazývané glukozinoláty. Tieto zlúčeniny boli študované z hľadiska ich potenciálu podporovať hormonálnu rovnováhu a znižovať riziko stavov súvisiacich s hormónmi, ako je rakovina prsníka a vaječníkov.

 

Navyše, vysoké hladiny vitamínov a minerálov, ktoré sa nachádzajú v mikrobylinkách, môžu pomôcť podporiť endokrinný systém, ktorý hrá ústrednú úlohu pri regulácii hormónov počas života ženy.

Zdravie pokožky

Zdravá a žiarivá pleť je túžbou mnohých žien. Vitamíny, antioxidanty a fytochemikálie v mikrobylinkách prispievajú k lepšiemu zdraviu pokožky. Vitamín C napríklad podporuje produkciu kolagénu, zatiaľ čo vitamín A môže pomôcť udržať mladistvú pokožku znížením výskytu jemných vrások.

 

Okrem toho, mikrobylinky obsahujú zlúčeniny, ktoré bojujú proti oxidačnému stresu a zápalu, ktoré môžu negatívne ovplyvniť zdravie pokožky. Začlenenie mikrobyliniek do vašej stravy môže byť vynikajúcim spôsobom, ako podporiť žiarivú pleť.

Riadenie hmotnosti

Udržiavanie zdravej hmotnosti je pre ženy často problémom. Mikrobylinky majú výnimočne nízky obsah kalórií a vysoký obsah vlákniny, čo z nich robí vynikajúci doplnok k diéte zameranej na hmotnosť. Vláknina v mikrobylinkách môže podporovať pocity sýtosti a pomáha kontrolovať chuť do jedla, čím uľahčuje spravovanie veľkosti porcií a znižuje príjem kalórií.

Zdravie srdca

Ochorenie srdca je pre ženy významným zdravotným problémom a strava zohráva kľúčovú úlohu v zdraví srdca. Mikrobylinky, ako je napríklad cvikla a švajčiarsky mangold, sú bohaté na nutrície, ktoré preukázateľne podporujú kardiovaskulárne zdravie tým, že zlepšujú prietok krvi a znižujú krvný tlak. Množstvo vitamínov a antioxidantov v mikrobylinkách môže tiež pomôcť znížiť riziko srdcových ochorení bojom proti zápalu a oxidačnému stresu.

Záver

Mikrobylinky sú možno maličké, ale ich nutričné výhody sú obrovské, najmä pre ženy. Začlenenie tejto zeleniny nabitej živinami do vašej stravy môže okrem iných výhod podporiť hormonálnu rovnováhu, zdravie pokožky, reguláciu hmotnosti a zdravie srdca. Či už ich pridáte do šalátov, sendvičov, smoothies alebo ako ozdobu rôznych jedál, mikrobylinky sú pre ženy jednoduchým a chutným spôsobom, ako prevziať kontrolu nad svojím zdravím zvnútra. Takže, keď budete nabudúce v obchode s potravinami alebo budete premýšľať o pestovaní vlastnej, nezabudnite, že tieto malé zelené bylinky môžu mať veľký vplyv na vaše zdravie a vitalitu.

Zdieľať článok

iné Články z nášho blogu

Deti a mikrobylinky

Deti a mikrobylinky

Posilnite deťom imunitu s mikrobylinkami.  Naučte vaše deti vypestovať si vlastné mikrobylinky, ktoré im prinesú veľkú radosť a zároveň im posilnia imunitu. Vieme, že deti veľakrát odmietajú zeleninu a je náročné ich prinútiť aby ju jedli. Mikrobylinky sú ideálnym spôsobom, ako im

PREČÍTAJTE SI VIAC
mikrobylinky pre tehotné

Mikrobylinky pre tehotné

Tehotné ženy by sa mali vyhýbať klíčkom, nie mikrobylinkám. Každá budúca mamička je veľmi opatrná a snaží sa jesť tak, aby to bábätku prospievalo. Rozumieme tomu, a keďže sa často stretávame s otázkou, či sú mikrobylinky bezpečné počas tehotenstva, pripravili

PREČÍTAJTE SI VIAC
Najčastejšie chyby

Najčastejšie chyby

Semienka semienka, ktoré sme sa rozhodli Vám predávať pochádzajú zo semenných bánk a spĺňajú tie najprísnejšie parametre. Sú presne určené na pestovanie mikrobyliniek. Niesú to konvenčné semená na záhradu. To znamená, že nie sú morené a ani inak chemicky ošetrené.

PREČÍTAJTE SI VIAC
mikrobylinky

Časté otázky

Za koľko mi vyrastú mikrobylinky? Mikrobylinky rozdeľujeme do dvoch kategórií : Rýchlorastúce : reďkovky, hrášok, brokolica, rukola, kaleráb, kel, kapusta, horčica, slnečnica, žerucha. Doba rastu 7-10 dní. Dlhorastúce : bazalky, koriander, cvikla, pórik, kapucínka, senovka grécka, petržlen. Doba rastu 14-21 dní.

PREČÍTAJTE SI VIAC
Ako sadiť mikrobylinky?

Ako sadiť mikrobylinky?

  Návod ako sadiť mikrobylinky Krok 1: Naberiete si substrát úplne povrch do kochlíka/nádoby poriadne ho postriekajte vodou nasypete semienka na povrch substrátu. Nezasypávate ich. znovu ich postriekate vodou aby sa aktivovli Krok 2: kochlík/nádobu zakryjete a udržujete semienkam tmu

PREČÍTAJTE SI VIAC